Lueskelin tuossa Kootut Tilitykset -blogia ja bloginpitäjä on nähnyt vauhdikkaita unia viime aikoina. Kuinka ollakaan, itsekin näin pitkästä aikaa melkoisen unenpätkän viime yönä ja tuli mieleen, että kirjoitanpa tännekin, saa sitten keittiöpsykologit tulkita, jos huvittaa ;o)

Jotain vieraita yritti tunkeutua mun kotiini ja tiesin niillä olevan aseet mukana, enkä tiennyt mitä tai ketä vieraita ovat. Ihmisiä ilmeisesti kuitenkin, ettei mitään hirviöitä. Otin unessa käsiaseen yöpöydältäni (oikeasti se on kyllä asekaapissa), latasin lippaan täyteen ja löin sen kahvaan, samalla muistan miettineeni, että pitäisiköhän mun ladata varalipas mukaan. Päätin kuitenkin, että käteni on niin vakaa, että pärjään luoti/lärvi ja lähdin etenemään hiljaa makuuhuoneesta olohuoneen läpi kohti eteistä. Kuulin, että tunkeutujat olivat tulossa mutkan takaa, joten jäin itse nurkan taakse suojaan, jotten ole heti ensimmäisenä tulilinjalla ja sydämen hakatessa hullun lailla, kun tajusin, että mun täytyy tappaa tai tulen tapetuksi, käännyin nurkalta ampumaan ensimmäistä tunkeilijaa... ja heräsin!

Muistan vielä ajatelleeni, että tunkeilijoilla on luotiliivit, joten mun täytyy tähdätä päähän. Mitäköhän tämä kaikki kertoo meikäläisestä?

ps. Lisätään tähän vielä loppuhuomautuksena, että tämä ei ollut painajainen. En herännyt ahdistuneena tai hiestä märkänä. En ollut unessakaan paniikissa, olin vain kylmän rauhallinen, mutta jännittynyt, onnistunko osumaan tarpeeksi tarkasti.