Minz, Taija/Tiutiu, Tuulias ja ties ketkä muut haastoivat tällaiseen, joten vastaan noin seitsemään haasteeseen yhdellä kertaa x) Mun täytyy sanoa, että osa näistä saattaa olla vähän arkoja asioita tai epämiellyttäviä jonkun lukea, mutta... Here goes nothing!

Paljasta 7 asiaa tai faktaa itsestäsi sekä haasta 7 muuta ja ilmoita haasteesta heidän kommenttilaatikoissaan.

1. Minulla on myöhästymisongelma, suorastaan patologinen sellainen. Olen useimmiten n.5 minuuttia myöhässä. Asiaan ei vaikuta vuorokaudenaika eli en myöhästele nukkumisen takia. Epäilen tämän liittyvän johonkin lapsuudenaikaiseen traumaan, koska olin jo tarhaikäisenä myöhässä tarhasta! - Suoraan sanottuna, olen harkinnut hypnoosikäyntejä, jos niillä saisi jotain muutosta tähän. Ainoa asia, mistä en koskaan myöhästy, on minulle rakas iltatyö, jota olen tehnyt jo 11 vuotta.
2. Hajuaistini on herkkä ja käytän sitä paljon. Mikä hyvänsä, joka herättää epäluuloni, on nuuhkaisun arvoinen. Ovatko tuolilla lojuvat vaatteet likaisia? Nuuhkaisu ja asia selviää! Onko ruoka pilaantunut? Pitkällinen nuuhkiminen selvittää senkin. En kuitenkaan ole herkkä pahoille hajuille, vaikka haistankin kaiken herkästi. Sen sijaan hajuvedet ovat myrkkyä, toisinaan tuntuu, että hengitys salpautuu, kun joku lähistölle tuleva on kaatanut haisuvettä pullollisen niskaansa.
3. Minussa on eläimellistä vetovoimaa - ja toisinaan myös työntövoimaa. Vieraat koirat varsinkin tuntuvat reagoivan aina voimakkaasti. Usein muutoin ihmisarat koirat antavat juuri minun silittää ja usein taas muuten normaalinoloiset koirat saavat julmetun haukkuraivarin, kun vain kävelen ohi. Onko minussa joku haju, joka tekee aroista luottavaisia, mutta normaaleista pelkureita? Ilmeisesti olen kuitenkin jonkunasteinen kävelevä reviiriuhka, johon täytyy reagoida tavalla tai toisella. Käyttäydyn luonnostaan niinsanotusti alfan tavoin, ehkä koirat aistivat sen.
4. Kaksijakoista pöpökammoa on havaittavissa. Yleisissä vessoissa pyyhin lauteet ja levittelen paperia niille aina, ennen kuin istun alas. Uimahallin vessassa olen opetellut pissaamaan seisaaltani, se on suht helppoa ilman vaatteita. Jos kädet sattuvat likaantumaan, saatan pestä ne varmuuden varalta kolme kertaa peräkanaa. Koiran kanssa pöpökammo häviää, syömme samasta haarukasta vuoronperään, samalta lautaselta eivätkä koiran pusutkaan haittaa, haukku kun ei ole mikään kuolamonsteri, vaan pusut ovat mukavan 'kuivia'.
5. Kerään sarjakuvia, Aku Ankan taskukirjoja, Ryhmä-X -lehtiä, Witch, Iines... milloin mitäkin, olen hulluna piirrettyihin ja sarjakuviin. Niin ja kirjoihin myös, fantasiakirjallisuus varsinkin, Ursula LeGuinin Maameren tarinat, JRR Tolkienin LOTR ja toki, Harry Potter x)
6. Matematiikka- ja logiikkatehtävät piristävät aina, KAKURO on siksi ehdoton ykkössuosikki ja siluettiristikot tulevat perässä hyvänä kakkosena.
7. En kuulu kirkkoon. Voin sanoa, että erosin kirkosta, koska uskon Jeesukseen. Toinen syy on se, että valtion ja kirkon liitto on mielestäni väärin. Jesse oli hyvä jätkä, jolla oli paljon radikaaleja, uudistavia ajatuksia, mutta oli väärin luoda niistä instituutio, joka on kahden vuosituhannen ajan ehtinyt raskaasti korruptoitua sisältä päin ja on olemassa vallan ja hallinnan takia. Martti Luther aikoinaan teki pesäeron silloiseen kirkkoon samoista syistä, katolinen kirkko oli korruptoitunut ja harrasti anekauppaa. Luterilaisuus sinänsä on uudistunut uskonto, mutta jälleen, uskonto itsessään ei ole eikä sen pitäisi olla itseisarvo. Minä ajattelen monenlaisia asioita, monelta kantilta ja uskon, ei vaan luulen, että parempi on pysyä mieleltään avoimena, kuin kangistua kaavoihin, joita ei voi todella sydämestään noudattaa tai allekirjoittaa. Jos pitäisi valita joku "uskonto", jos on elettävä jonkun ehdoilla, niin minä valitsen Luonnon.

Itse haastan: Itse en haasta ketään, vaan kehotan kaikkia innokkaita kertomaan itse itsestään!